Το πεπρωμένο θύελλα σωστή /Ο άνθρωπος ανήμπορο κλαδί /Πότε η θύελλα ψηλά το ανεβάζει /πότε στα Τάρταρα το κατεβάζει /

κι όταν το πάει με χάρη στα ψηλά /Καυχιέται το κλαδάκι για τα δικά του τα φτερά!


Hieronymus Lorn



Δευτέρα, 6 Δεκεμβρίου 2010

Αθηνά Παλλάδα - Μέρος 1ο



Α. Η Pallas αστρονομικά


Η Αθηνα Παλλάδα στη διεθνή αστρολογική ορολογία λέγεται Pallas και έχει το νούμερο 2 στον κατάλογο των πλανητοειδών-αστεροειδών που πια τους έχουν και όλα τα αστρολογικά προγράμματα. Ο αριθμός, βέβαια, των πλανητοειδών-αστεροειδών συνδέεται με τη χρονολογία ανακάλυψής τους, άρα η Pallas είναι από τους πρώτους αστεροειδείς που ανακαλύφθηκαν. Την ανακάλυψε ο Olbers το 1802 από τη Γερμανία και η μέση διάμετρός της είναι 533km.

Υπάρχει επίσης και μια «οικογένεια αστεροειδών, η «οικογένεια της Παλλάδας», στην οποία οικογένεια η Αθηνά αποτελεί το βασικότερο μέλος.


Β. H Pallas μυθολογικά

Έχουμε αναφερθεί ξανά, στο στίχο του Ανδρέα Κάλβου «και ο μύθος φέρει νουν αληθείας», θέλοντας να δείξουμε πως οι μύθοι πάντα έχουν κάτι να μας πουν και, βέβαια, όσον αφορά στην τέχνη που υπηρετούμε, η Μυθολογία είναι απαραίτητο εργαλείο για την κατανόηση της βαθύτερης φύσης των πλανητών και των ζωδίων. Γι’ αυτό ας προσέξουμε τη μυθολογία της Αθηνάς, ώστε να κατανοήσουμε καλύτερα και την αστρολογική δυναμική της Παλλάδας.

Κατά τον Ησίοδο η Αθηνά βγήκε από το κεφάλι του Δία, του πατέρα των θεών, συμβόλου της σοφίας και της Δικαιοσύνης (άλλωστε και στην Αστρολογία ο Δίας συνδέεται μ’ αυτές τις ιδιότητες, ιδιότητες που έχει και το ζώδιο που κυβερνά, ο Τοξότης)· έτσι λοιπόν και η ίδια η Αθηνά συνδέεται με σοφία και δικαιοσύνη. Το όνομα «Παλλάδα» συνδέεται με έναν άλλο μύθο, σύμφωνα με τον οποίο η Αθήνα, αφού γεννήθηκε από το Δία, αυτός την έδωσε στον Τρίτωνα για να την αναθρέψει. Εκεί ασκούνταν στην πολεμική τέχνη με την Παλλάδα, την κόρη του Τρίτωνα, η οποία σκοτώθηκε και η Αθηνά τη θρήνησε και έφτιαξε το Παλλάδιο. Γενικά σε όλους τους μύθους - και στον ορφικό ύμνο που έχει γραφτεί γι’ αυτήν - η Αθηνά συνδέεται με τη φρόνηση, τον προγραμματισμό, το έλλογο θάρρος (όχι το παράλογο θράσος), την προσήλωση, την ικανότητα να δίνει μορφή σε κάθε τι το αφηρημένο. Στην Αθηνά συνυπάρχει και το αρσενικό και το θηλυκό στοιχείο («άρσην μεν και θήλυς έφυς» γράφει ο ορφικός ύμνος, γεννήθηκε δηλαδή αρσενική και θηλυκή) και, βέβαια, στον ορφικό ύμνο, τονίζεται η σεμνότητα της Αθηνάς, χαρακτηρίζεται ως ολόχαρης, ως φυγόλεκτρης, πως αποφεύγει δηλαδή το γάμο και, γενικότερα, τη σεξουαλική σχέση καθώς και λύτειρα κακών, πως μπορεί δηλαδή να εξαφανίσει κάθε τι κακό, ακόμα και την ασθένεια.

Ο «αρσενικο-θηλυκός» εν πολλοίς χαρακτήρας της Αθηνάς συνετέλεσε στο να χαρακτηριστεί ως «αμαζόνα» και ο μύθος της ερευνήθηκε σε μεγάλο βαθμό από μεγάλους ψυχαναλυτές όπως ο Karl Jung, οι οποίοι πιστεύουν πως κάθε μύθος έχει να κάνει με κάποια αρχέτυπα, κάποιες πρωταρχικές εικόνες που υπάρχουν σε κάθε άνθρωπο και χαρακτηρίζουν κάθε ανθρώπινη ψυχή. Το αρχέτυπο της Αθηνάς φαίνεται να είναι το αρσενικό-θηλυκό που υπάρχει σε κάθε άνθρωπο και η προσπάθεια που κάνουν τα αρσενικά στοιχεία να κυριαρχήσουν στα θηλυκά, να ελεγχθεί δηλαδή ο συναισθηματισμός (θηλυκό στοιχείο) από τον ορθό λόγο, την αυτοσυγκράτηση και την προγραμματισμένη δράση (αρσενικά στοιχεία). Ας δούμε, όμως, τι κλειδί μπορεί να είναι η Παλλάδα Αθηνά στην Αστρολογία, ποιες είναι οι αστρολογικές συντεταγμένες της.



Γ. Παλλάδα Αθηνά και Αστρολογία




Στην Αστρολογία η Αθηνά είναι ένα πολύ σοβαρό ερμηνευτικό κλειδί που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ανιχνεύσουμε:

• Το είδος της αντίληψης που έχει το άτομο, πώς δηλαδή αντιλαμβάνεται (π.χ. συναισθηματικά, εμπειρικά, διαισθητικά, ορθολογικά), το βαθμό ορθότητας της αντίληψής του, αν μπορεί δηλαδή να αντιλαμβάνεται κάτι σωστά, αν το αντιλαμβάνεται σφαιρικά ή αποσπασματικά καθώς και την αντικειμενικότητα της αντίληψής του, κατά πόσο δηλαδή παραμορφώνει ή όχι το υποκείμενο την εικόνα την οποία αντιλαμβάνεται.

• Την ικανότητα αυτοκυριαρχίας (όπως και η Εστία), σύνεσης και αξιοπρέπειας, το πόσο δηλαδή νοιάζεται για την εικόνα του και πώς φροντίζει (αν φροντίζει) γι’ αυτή.

• Τα διανοητικά του ενδιαφέροντα.

• Το θάρρος, την αποφασιστικότητα και την ετοιμότητα για αγώνα.

• Το βαθμό αυτάρκειάς.

• Την ικανότητα να θυσιάζει υλικές απολαύσεις για κατάκτηση πνευματικών στόχων.

• Τα μέσα που χρησιμοποιεί για τους αγώνες του (σε επίθεση αλλά, κυρίως, σε άμυνα).

• Την ικανότητα να δίνει μορφή στα σχέδιά του, αγωνιζόμενος να τα υλοποιήσει.

• Την ικανότητα απλοποίησης (όχι απλούστευσης) της σκέψης του, ώστε να γίνεται κατανοητή, ακόμα κι αν είναι πολύ βαθιά.

• Δείχνει τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να θεραπευτεί ή ακόμη και να θεραπεύσει (μην ξεχνάμε, μυθολογικά η Αθηνά είναι και «λύτειρα κακών»).

• Δείκτης διαχείρισης του στοιχείου του αντίθετου φύλου απ’αυτό που είναι (θηλυκό για τον άντρα, αρσενικό για γυναίκα)

• Δείκτης χειρισμού της σεξουαλικότητας.

• Δείκτης συνέπειας, δικαιοσύνης, πνευματικότητας, ορθολογισμού, ευθιξίας, αξιοπρέπειας.

Πολλά είναι, λοιπόν, αυτά που μας δείχνει η Αθηνά γι’ αυτό θα εξετάσουμε όσο γίνεται πιο διεξοδικά τον τρόπο λειτουργίας της στα ζώδια και έτσι θα κατανοήσουμε πολύ περισσότερο τη δυναμική της.

Λέξεις-κλειδιά για την Παλλάδα-Αθηνά

Σε μερικές λοιπόν λέξεις-κλειδιά θα προσπαθήσουμε να εστιάσουμε τη δυναμική αυτού του τόσο σημαντικού σώματος. Αυτές, λοιπόν, οι λέξεις-κλειδιά είναι:

• αντίληψη

• μαχητικότητα

• αυτοκυριαρχία

• σύνεση

• αξιοπρέπεια

• διανόηση

• αυτάρκεια

• τρόποι αγώνα

• δικαιοσύνη

• θεραπεία