Το πεπρωμένο θύελλα σωστή /Ο άνθρωπος ανήμπορο κλαδί /Πότε η θύελλα ψηλά το ανεβάζει /πότε στα Τάρταρα το κατεβάζει /

κι όταν το πάει με χάρη στα ψηλά /Καυχιέται το κλαδάκι για τα δικά του τα φτερά!


Hieronymus Lorn



Τρίτη, 7 Δεκεμβρίου 2010

ΧΕΙΡΩΝΑΣ - Μερος 2ο


Μυθολογία & πραγματικότητα του Χείρωνα


«Ο μύθος κρύπτει νουν αληθείας» έγραψε ο Α. Κάλβος και εμείς που υπηρετούμε την Αστρολογία πρέπει να είμαστε γερά «χωμένοι» στη Μυθολογία γιατί στην Αρχαιότητα, εποχή που αναπτύχθηκε και δομήθηκε η Αστρολογία σε σύστημα, υπήρχε μία ιδιαίτερη σχέση με τις κοσμικές δυνάμεις, μια ιδιόμορφη «αμεσότητα» μ’ αυτές, που είχε ως αποτέλεσμα βαθύτερη και αμεσότερη γνώση του

Είναι, γνώση που σήμερα έχει «ξεχαστεί» μιας και «ήλθαμε πολλοί αργά για τους Θεούς» όπως εύστοχα και ποιητικά είχε γράψει ο μεγάλος Γερμανός φιλόσοφος Martin Heidegger [“Wir sind zn spät für die Götter gekommen…”, κατά λέξη].

Ας δούμε, λοιπόν, τη μυθολογία του Χείρωνα γιατί απ’ αυτήν θα πάρουμε και πολλές πληροφορίες για τη φύση του.



1. Xείρων και Μυθολογία

Γιος του Τιτάνα και πατέρα των Θεών Κρόνου, εγγονός του Ουρανού και γιος της Φιλύρας, που συνόδευε τους Τιτάνες με τη μορφή αλόγου. Μισός άνθρωπος – μισό ζώο με μορφή Κενταύρου, κατείχε ως ημίθεος την αθανασία. Ήταν οδηγός, έδειχνε δηλαδή το δρόμο για πολλές δεξιότητες, κυρίως τέχνες και ειδικά για τη μουσική (θεωρείτο μάλιστα και εφευρέτης της λύρας), εφευρέτης (είπαμε, εφηύρε τη λύρα) και θεραπευτής. Κατοικούσε στο Πήλιο και εκπαίδευε πολλούς ήρωες στην ιππασία (γι’ αυτό και συνδέεται και με οδήγηση, ακόμα και με τροχαία ατυχήματα), στο εμπόριο όπλων (η άγρια φύση του), στη θεραπευτική και στη μουσική. (Γι’ αυτό ο Vogel έγραψε και το δίτομο έργο του “Der Kentaur mit der Kithara”, ο Κένταυρος με την κιθάρα). Δίδαξε τον Αχιλλέα, τον Ιάσονα, τον Ηρακλή, ακόμα και τον Ασκληπιό το «θεϊκό γιατρό». Το τέλος του Χείρωνα ήταν τραγικό· κάποτε ο ήρωας Ηρακλής φιλοξενήθηκε από τον Κένταυρο Φόλο, ο οποίoς άνοιξε ένα βαρέλι κρασί που του χάρισε ο θεός Διόνυσος. Η μυρωδιά του κρασιού σαγήνευσε τους άλλους Κενταύρους που επιτέθηκαν για να πάρουν το ποτό. Τότε ο Ηρακλής, για να τους αντιμετωπίσει, αποφάσισε να χρησιμοποιήσει τα δηλητηριώδη βέλη του που τα είχε βαφτίσει στο αίμα της Ύδρας, του τέρατος με τα 9 κεφάλια, που μόλις είχε σκοτώσει. Ο Χείρων, ακούγοντας τις φωνές των έξαλλων Κενταύρων έσπευσε στο σπίτι του Φόλου και δέχτηκε ένα από αυτά τα βέλη στο γόνατο που, όμως, επειδή ήταν ημίθεος, δεν μπόρεσε να τον σκοτώσει και έτσι έζησε βιώνοντας τους φρικτούς πόνους ικετεύοντας να πεθάνει. Τελικά ο θάνατος ήρθε ως εξής: ο Ηρακλής, πηγαίνοντας στον Καύκασο, που ήταν αλυσοδεμένος ο Προμηθέας γιατί έδωσε το φως στους ανθρώπους, βασανίζονταν από έναν αητό που κάθε μέρα έτρωγε το συκώτι του. Ο Ηρακλής σκοτώνει τον αητό και ζητά από τον πατέρα του Δία να δείξει επιείκεια για τον Προμηθέα. Ο Δίας συμφώνησε με την προϋπόθεση ένας αθάνατος – και ο Χείρων ως ημίθεος ήταν αθάνατος – να παραιτηθεί από το προνόμιο της αθανασίας και να κατέβει στον σκοτεινό κόσμο των Ταρτάρων.

Ο Χείρων συμφώνησε, πήγε στον Άδη αλλά εκεί έμεινε μόνο 9 μέρες και μετατέθηκε μετά από το Δία στον ουρανό ως άστρο.




Αυτά, λοιπόν, ήταν εν συντομία η περί τον Χείρωνα Μυθολογία. Όπως φαίνεται από τα παραπάνω, ο Χείρων είχε τα εξής χαρακτηριστικά .

• Δίδασκε ιππασία (γι’ αυτό και η θέση του Χείρωνα σ’ ένα ωροσκόπιο δίνει πληροφορίες σχετικά με τα σύγχρονα άλογα, τα αυτοκίνητα, τους κινδύνους απ’ αυτά και γενικά για ότι συνδέεται με οδήγηση).

• Δίδασκε μουσική (γι’ αυτό Χείρωνας έντονος σε ένα ωροσκόπιο μπορεί να δώσει ταλέντο μουσικής ή ιδιαίτερη αγάπη γι’ αυτήν, κυρίως για τα έγχορδα).

• Δίδασκε εμπόριο όπλων, εργαλείων φονικών και επικίνδυνων, γι’ αυτό και ο Χείρων, ειδικά όταν εμπλέκεται με «σκληρούς» πλανήτες μπορεί να δώσει μία βίαιη φύση και μια ροπή προς εμπόριο «σκοτεινό», ειδικά αν εμπλέκεται και με το φυσικό δείκτη του εμπορίου, τον Ερμή.

• Ήταν θεραπευτής, αλλά και ο ίδιος τραυματισμένος: γι’ αυτό και λέγεται πως ο Χείρων δείχνει το σημείο όπου υπήρχε το τραύμα αλλά και η θεραπεία.

Το ζώδιο στο οποίο βρίσκεται δηλώνει και τα 2, και το τραύμα δηλαδή και τη θεραπεία. Το «τραύμα» συνδέεται μ’ αυτό που αποκαλούμε «κατώτερες οκτάβες» του ζωδίου ενώ η θεραπεία με τις «ανώτερες» π.χ. ένας Χείρων στον Υδροχόο μπορεί να δηλώνει δυσκολία σε συλλογικούς χώρους, απογοητεύσεις από φίλους ακόμα και θάνατο –κυριολεκτικά ή μεταφορικά – φίλων, μπορεί ακόμα να δηλώνει ένα «ευνουχισμένο επαναστάτη» που σκάει μέσα στη στολή του κοινωνικού καθωσπρεπισμού. Θεραπεία μπορεί να είναι τα εξής:

• Να ασχοληθεί με προχωρημένα θέματα του ζωδίου (στην προκειμένη περίπτωση του υδροχόου), όπως εναλλακτική θεραπεία, Αστρολογία, Τεχνολογία, οτιδήποτε πρωτοποριακό.

• Δια των εναλλακτικών θεραπειών να ψάξει να βρει - γιατί, αν δε βρει, δε θα θεραπεύσει – τη ρίζα του προβλήματος π.χ. γιατί δεν μπορεί να είναι με άλλους, γιατί έχει προβλήματα με τους συλλογικούς χώρους κ.ά. η Αστρολογία επίσης μπορεί να τον βοηθήσει σ’ αυτήν την αυτογνωσία.

• Γενικά να φτάσει σε τέτοια επίπεδα αφηρημένης διανοητικότητας ώστε να μπορεί ασχολούμενος με τα πιο προχωρημένα θέματα μόνος του ή μέσα από απρόσωπες δομές (π.χ. διαδίκτυο) να νιώθει ευχαρίστηση μέσα απ’ αυτό.

• Συνδέοντας με τον Κάτω Κόσμο, γι ’αυτό και πολλοί σημαντικοί αστρολόγοι συνδέουν σήμερα τον Χείρωνα με εγκυμοσύνη, γέννηση, ασθένεια, θάνατο.

Γενικά ο Χείρων, όπως και όλοι οι Κένταυροι είχαν μια γονιμοποιό και μια καταστροφική φύση, συνδύαζαν το «απολλώνιο» με το «διονυσιακό». Άλλωστε η σπηλιά του Χείρωνα είχε από κάτω της την κοιλάδα του Λεζεθρόνιου, που ήταν γεμάτη θεραπευτικά βότανα, ακόμα και βότανα που γιάτρευαν δαγκώματα φιδιών δηλητηριωδών και μάλιστα κάποια εκδοχή αναφέρει πως τέτοια βότανα θεράπευσαν και την πληγή του Χείρωνα, το οποίο όμως δεν ευσταθεί.

Πάντως ο Πίνδαρος θεωρεί το Χείρωνα «νεκρό θεό», ζωντανό και μη ζωντανό, γι΄ αυτό τα άτομα που έχουν έντονο Χείρωνα στο ωροσκόπιό τους ζουν μια ζωή που για τους άλλους δεν είναι φυσιολογική για κάποιους άλλους δεν είναι και ζωή.



Για όλα όμως αυτά θα συνεχίσουμε παρακάτω γιατί φαίνεται πως ο Χείρωνας απασχολεί έντονα το αστρολογικό κοινό και εμείς, στα μέτρα των δυνατοτήτων μας, θα προσπαθήσουμε να ικανοποιήσουμε αυτό το ενδιαφέρον.

Άλλωστε, μην ξεχνάμε, ο Χείρωνας είναι «κλειδί» όχι μόνο για την εσωτερική αλλά – το ξανατονίζουμε - κυρίως για την Εξωτερική Αστρολογία.