Το πεπρωμένο θύελλα σωστή /Ο άνθρωπος ανήμπορο κλαδί /Πότε η θύελλα ψηλά το ανεβάζει /πότε στα Τάρταρα το κατεβάζει /

κι όταν το πάει με χάρη στα ψηλά /Καυχιέται το κλαδάκι για τα δικά του τα φτερά!


Hieronymus Lorn



Δευτέρα, 1 Αυγούστου 2011

ΤΟ ΜΑΝΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΚΕΛΣΟΥ (Das Paracelsus - Orakel)




Πάρα πολλά μαντικά συστήματα έχουν δημιουργηθεί στην ιστορία της ανθρωπότητας από την αρχαιότητα έως και τις ημέρες μας· μην ξεχνάμε πως στην χώρα μας η μαντεία ήταν τέχνη περιωπής (ποιος δεν θυμάται το μαντείο των Δελφών ή το μαντείο της Δωδώνης) και μάλιστα η μαντεία ήταν σχεδόν θεσμική δραστηριότητα.

Εκτός όμως από τα διάφορα μαντεία οι άνθρωποι στην καθημερινή τους ζωή ασχολούνταν με πολλές μαντικές δραστηριότητες, όπως ήταν και η μαντεία των Αστραγάλων (που γίνονταν με το κότσι από τα ζώα και που σήμερα, όσοι την ασκούν, χρησιμοποιούν ζάρια). Επίσης μην ξεχνάμε πόσο σημαντικό ρόλο είχαν στα κοινωνικά και πολιτικά δρώμενα οι Μάντεις, ποιος δεν θυμάται τον Κάλχα ή τον Τειρεσία· ας θυμηθούμε επίσης πως οι αρχαίοι χρησιμοποιούσαν και την οιωνοσκοπία και την ραβδοσκοπία αλλά και πολλές άλλες μαντικές πρακτικές, θεωρούσαν δε πως κάποια πράγματα λειτουργούν ως «σημεία», δηλώνουν δηλαδή κάτι και ο κατάλληλος ερμηνευτής μπορεί να το αποκωδικοποιήσει· μην ξεχνάμε ποτέ την φράση του Ηρακλείτου για τον Απόλλωνα που πρέπει να την εμπεδώσουν όλοι όσοι ασχολούνται με μαντικά συστήματα και που εμείς την βάζουμε επίγραμμα σ’ αυτό μας το βιβλίο «ο βασιλεύς, ου το μαντείον εστί εν Δελφοίς, ου λέγει, αλλά σημαίνει» (ο βασιλιάς που το μαντείο του είναι στους Δελφούς, δε λέει αλλά δίνει σημάδια).

Αυτά τα σημάδια προσπαθεί να αποκωδικοποιήσει ο μάντης.

Όμως τα μαντικά συστήματα δεν ευδοκίμησαν μόνο στην Αρχαία Ελλάδα ούτε είναι γέννημα του 4ου και 5ου π.Χ. αιώνα· στην αρχαία Κίνα είχε συγκροτηθεί ένα από τα ισχυρότερα μαντικά συστήματα των αιώνων, το περίφημο Ι-τσινγκ, το περιβόητο «βιβλίο των αλλαγών», για το οποίο μιλούσε με τόσο θαυμασμό ο μεγάλος Ελβετός ψυχαναλυτής K.G.Jung. Επίσης στην Ευρώπη αναπτύχθηκαν τα συμβολικά συστήματα της Tarot και των Ρούνων. Μην ξεχνάμε επίσης πως ακόμα και η Ωριαία Αστρολογία είναι ένα «σύστημα Αστρομαντείας» όπως κατά λέξη την χαρακτήρισε ο Alan Leo.

Αν θελήσουμε να κατανοήσουμε την βάση στην οποία στηρίζεται κάθε μαντική δραστηριότητα θα πρέπει να πάρουμε υπ’όψιν μας την διδασκαλία του Jung για την Συγχρονικότητα καθώς επίσης και τις διδασκαλίες του για το υπο- και το α-συνειδητο, το οποίο κατά τον Jung εκφράζεται μόνο με σύμβολα (γι’ αυτό και τα όνειρα θεωρούνται κατ’ εξοχήν εκδήλωση του υπο- και του α-συνειδητου). Σύμφωνα λοιπόν με την θεωρία της συγχρονικότητας δύο γεγονότα που συμβαίνουν την ίδια χρονική στιγμή έχουν κάποια σύνδεση μεταξύ τους· έτσι αν σε κάποια χρονική στιγμή Χ, προκύψει μία ερώτηση και χρησιμοποιήσουμε ένα συμβολικό σύστημα για να πάρουμε απάντηση (π.χ. τα σύμβολα της Tarot) εκείνη την στιγμή υπάρχει μία σύνδεση ανάμεσα στο ερώτημά μας και στις κάρτες της Tarot και επειδή αυτές, ως σύμβολα, βοηθούν να μιλήσει το υποσυνείδητο και το ασυνείδητο είναι σαν να παίρνουμε απάντηση για το ερώτημά μας από βαθύτερα στρώματα του είναι μας ή ακόμα και από χώρους που έχουν δυναμική και μπορούν να απαντούν ακόμα και για θέματα που συνδέονται με άλλη διάσταση του χρόνου, πέρα από το παρόν. Αυτό που χρειάζεται είναι ο ερμηνευτής να είναι συντονισμένος με τα αντικείμενα που θα χρησιμοποιηθούν για την μαντεία και βέβαια να ξέρει καλά την γλώσσα των συμβόλων, να κατέχει το συμβολικό σύστημα το οποίο χειρίζεται στην ολότητά του.

Ένα από τα σπουδαιότερα αλλά ολίγο γνωστά μαντικά συστήματα που υπάρχουν είναι το μαντικό σύστημα του φιλοσόφου, αλχημιστή, γιατρού και χημικού Παρακέλσου, ο οποίος πέθανε το 1541 και έγραψε πάρα πολλά βιβλία. Το μαντικό του σύστημα – που θεωρείται εξαιρετικά δυνατό - βασίζεται σε γνώσεις που συνδέονται με την φιλοσοφία, την μεταφυσική, το Ενωχικό αλφάβητο, τα Αγγελικά ονόματα, την Καμπαλά αλλά ιδιαιτέρως με την Αστρολογία.

Το μαντικό του σύστημα αν και χρησιμοποιεί κάρτες, δεν έχει καμία σχέση με το σύστημα της Tarot (αυτό δεν σημαίνει ότι είναι ανώτερο ή κατώτερο, είναι απλώς διαφορετικό). Το σύστημα αυτό θα το κάνουμε με το βιβλίο μας αυτό γνωστό και στην Ελλάδα, μιας και στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης, ειδικά στην πατρίδα του Παρακέλσου, την Ελβετία, είναι ευρέως γνωστό. Θέλουμε να τονίσουμε πως τα μικρά εγχειρίδια που κυκλοφορούν στις 5 βασικές ευρωπαϊκές γλώσσες (Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά, Ισπανικά) δίνουν επιγραμματική σημασία των καρτών και δεν βοηθούν τον αναγνώστη να σχηματίσει ολοκληρωμένη εικόνα για την κάθε μία και κατ’ επέκταση δεν μπορεί να τις χρησιμοποιήσει αποτελεσματικά.

Εμείς στο βιβλίο μας αυτό θα αναλύσουμε την κάθε μία κάρτα, θα εξετάσουμε την Λατινική ονομασία που έχει, την Αστρολογική της σύσταση, θα δώσουμε τις λέξεις κλειδιά αλλά και την αναλυτική σημασία της κάθε κάρτας στην οποία θα φαίνεται η θετική και η αρνητική της δυναμική.



Συγκεκριμένα η δομή του βιβλίου θα είναι η εξής:

Λίγα λόγια για τον Παρακέλσο.
Η δομή του μαντικού του συστήματος με τις 32 κάρτες.
Παρουσίαση όλων των καρτών με τις λέξεις – κλειδιά, την λατινική τους ονομασία και την αστρολογική τους αντιστοιχία.
Αναλυτική παρουσίαση κάθε κάρτας, η εικόνα κάθε κάρτας με τα «Ενωχικά» σύμβολα, τη λατινική ονομασία και τις πλανητικές συνιστώσες της.
Εξήγηση του τρόπου με τον οποίο θα κάνουμε την μαντεία χρησιμοποιώντας αυτές τις κάρτες.
Τέλος θα αναφέρουμε και άλλα μεταφυσικά στοιχεία που αφορούν την κάθε κάρτα.

Στην εργασία μας βασιζόμαστε κυρίως στην εξαιρετική εργασία της Gina Di Roberto που ασχολήθηκε συστηματικά με αυτές τις κάρτες. 

Απόσπασμα από το βιβλίο ‘’ Το Μαντικό Σύστημα του Παρακέλσου’’  (2011, Δρ. Χ. Παιζης)